2 stycznia 2024
Poznajcie nasz zespół Intercompany

2 lutego w Polsce obchodzimy Dzień Handlowca. Z tej okazji pragniemy przedstawić Wam nasz lokalny zespół Intercompany zajmujący się na co dzień sprzedażą i zakupami produktów wewnątrz całej organizacji ARYZTA.

  • Rolę managera w zespole pełni Małgorzata Sabura-Skiba (Senior IC Business Manager).
  • Anna Wylezińska (Senior Sales Specialist IC) zajmuje się sprzedażą do grupy ARYZTA.
  • Olga Małecka (Sourcing Portfolio Product Manager) odpowiada natomiast za budowanie portfolio i zakupy produktów z Grupy ARYZTA.

 

Dziewczyny, rozwińcie proszę to zdanie – „Praca Handlowca to dla Was przede wszystkim…”

… budowanie długofalowych relacji z klientami. To proces polegający na ciągłym rozwoju i rozumieniu swojej branży, produktu, konkurencji, a przede wszystkim potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Wymaga on konsekwentnego wysiłku i prawdziwego zaangażowania w dostarczanie coraz lepszych rozwiązań.

Talent do sprzedaży, doświadczenie czy ciężka praca? Co Waszym zdaniem ma największy wpływ na skuteczność pracy Handlowca?

Skuteczność pracy Handlowca to wypadkowa tych trzech aspektów. W zależności od sytuacji (oraz jej złożoności), jak również rynku, na którym operuje Handlowiec, zawsze któraś z tych opcji dominuje. Utalentowana osoba może wyróżniać się w budowaniu relacji, ale doświadczenie zapewnia z kolei cenny wgląd w niuanse różnych scenariuszy. Ciężka praca jest natomiast siłą napędową konsekwentnej wydajności i ciągłego doskonalenia.

Ostatecznie odnoszący sukcesy Handlowcy stale doskonalą swoje umiejętności, wykorzystują wrodzone talenty, czerpią z doświadczeń i wkładają ciężką pracę niezbędną do dostosowania się do zmieniającej się dynamiki rynku i spełnienia potrzeb klientów.

Czy możecie wskazać 4 cechy charakteru, jakie powinien posiadać najlepszy kandydat do pracy w Dziale Sprzedaży?

  1. Umiejętność budowania relacji, rozumienia i słuchania rozmówcy – czyli doskonała komunikacja (dotyczy to również kontaktów wewnątrz organizacji ),
  2. Otwartość na potrzeby klienta,
  3. Umiejętność poszukiwania korzystnych rozwiązań dla obu stron,
  4. Umiejętność radzenia sobie ze stresem i skuteczność w działaniu.

Jaka jest Wasza recepta na utrzymanie wysokiego poziomu satysfakcji klienta?

Niezbędne jest zaangażowanie, zrozumienie potrzeb, preferencji i problemów swoich klientów. Zwłaszcza, że oczekiwania zmieniają się w zależności od sytuacji na rynku, na którym klient operuje. Kluczowe jest zatem bycie dostawcą nie tylko produktów o wysokiej jakości, ale także rozwiązań, które wspierają klienta w zmieniających się warunkach. Niezwykle istotna jest zatem skuteczna komunikacja, elastyczność i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów, szybka i skuteczna obsługa klienta oraz budowanie zaufania.

Co jest największym wyzwaniem w zespole sprzedażowym w branży piekarniczej?

Branża piekarnicza to niezwykle konkurencyjny obszar sprzedaży. Obejmuje wiele lokalnych piekarni oraz tych prowadzących działalność handlową na dużą skalę. Obecnie aby wyróżniać się na rynku, portfolio produktowe musi być naprawdę zróżnicowane.

W branży piekarniczej często występują sezonowe wahania popytu (np. zwiększone zapotrzebowanie na produkty w okresie świąt). Od dawna obserwujemy również dynamiczne zmiany preferencji konsumentów oraz wzrost świadomości w kwestiach środowiskowych. Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań spełniających misję zrównoważonego rozwoju. Dobra oferta sprzedażowa powinna uwzględniać wszystkie bieżące oczekiwania klientów.

W ostatnich latach dużym wyzwaniem są także znaczące wahania cen surowców i energii. Regulacje dotyczące płacy minimalnej również wpłynęły na wzrost kosztów produkcji. Zespoły sprzedażowe poddawane są dużej presji cenowej. Naszym zadaniem jest zapewnienie rentowności firmy przy jednoczesnym utrzymaniu zadowolenia klienta.

Wszystko to wymagana strategicznego podejścia, świadomości rynku i skutecznej współpracy pomiędzy zespołami sprzedaży, marketingu i produkcji.

Na koniec powiedzcie nam, który tytuł filmu najtrafniej oddaję Waszą pracę w zespole Intercompany?

  • Olga - „Jutro nie umiera nigdy”,
  • Małgosia - „Mission: impossible”
  • Ania -  „Poszukiwany. Poszukiwana.” :D

 

Dziewczyny, dziękujemy, że jesteście razem z nami! Z okazji Dnia Handlowca życzymy Wam oraz całemu Zespołowi Sprzedaży samych sukcesów, udanych transakcji oraz dużo, dużo satysfakcji z wykonywanej pracy!